
În industria în care activăm, jignirile și etichetele sunt la ordinea zilei. Să fii jignit nu e cel mai plăcut lucru din lume.
Noi am învățat deja că a vorbi prin prisma etichetelor sau a prejudecăților ne vine ușor fiecăruia dintre noi. Este modul acesta de a comunica și de a relaționa ceva ce facem cu toții în fiecare zi? Da. Conștient sau inconștient, o facem.
Cât de ușor este să adjectivăm oamenii pe care îi întâlnim? Cât de ușor punem etichete pe oameni pe care nu-i cunoaștem absolut deloc și, totuși, îndrăznim, chiar și pentru preț de câteva secunde să îi considerăm într-un anumit fel? E corect? Nu prea.
Zilele trecute, colega noastră din Departamentul de Marketing a fost ironizată în spațiul public pentru râsul ei.
Modelele sunt jignite și etichetate greșit în fiecare zi de opinia publică.
Uneori, etichetele pe care le primim pot fi copleșitoare. E greu de înțeles de ce oamenii fac asta cu atâta ușurință, deși avem câteva răspunsuri care ne ajută să ne continuăm activitatea zilnică. Uneori, să te pui într-o poziție superioară față de celălalt te poate face să te simți mai bine pentru lipsa de competență de care dai dovadă. Sau poate e o nevoie de control pe care fiecare dintre noi o experimentăm mai devreme sau mai târziu, cu mențiunea că unii exagerează.
Să revenim la colega noastră care are cel mai colorat râs din lume! Stau frecvent în preajma ei, are o energie în care mă simt bine. Râsul ei mă umple de hormonul fericirii instant. Nu e acesta un dar să-i faci pe cei din jurul tău fericiți?
Sigur, în România încă se face educație prin comparație, prin jigniri, prin diminuarea celuilalt. În România, relațiile sunt despre lupta de putere, nu despre susținere reciprocă. La bine și la greu, știi? Că-i relația cu copilul, cu iubitul sau colega de muncă, nu contează. Care pe care, nu împreună. N-o fi întâmplător nici sloganul grupului nostru “We Succeed Together”, dar cine să-l înțeleagă când noi credem că vorbitul înseamnă comunicare?
Cum de unii dintre noi putem atribui ceva frumos și cum de alții fac comparații menite să-l devalorizeze pe celălalt? Ce spune asta, de fapt, despre noi înșine?
Cum să spui despre o fată atât de frumoasă (și credeți-mă că e frumoasă cu totul, nu doar la exterior) că râde ca un măgar?
Aș fi vrut să-i întreb pe cei care au făcut asta: Ce simțiți, dragilor, când jigniți? Ar putea fi un sentiment de superioritate?
O nevoie de atenție? Invidie? Slabă încredere în sine?
Jignirile, etichetele și prejudecățile vorbesc despre cei care le aplică, nu despre cei asupra cărora sunt îndreptate.
Haideți să vă spun despre modele. Etichetele principale sunt acelea că au ales să facă bani ușor, că sunt femei ușoare și că mare lucru n-au în cap. Doamne, cât e de greșit și departe de realitate!
Mă întreb, oare câți dintre noi știm cu adevărat ce presupune sexualitatea? Căci, dacă mă iau după prejudecățile din jurul industriei, conștientizez cât de puțini știu că sexualitatea nu se referă la persoana cu care te culci sau cât de des o faci, cât înseamnă o combinație de gânduri, sentimente, comportamente și dorințe. În industria videochatului există multă sexualitate și relaționare, dincolo de prejudecățile stupide.
Modelele care fac asta nu sunt niște fete care au ales calea ușoară, ci sunt niște fete care se educă în fiecare zi, care au un stil de viață sănătos, care nu au preconcepții și care fac mult bine în jurul lor, chiar și dincolo de ecrane. Mi se pare fabulos cum cineva își poate imagina că e o muncă ușoară. Mi-ar plăcea ca oamenii să înțeleagă că a sta de vorbă cu un om depresiv nu e ceva ușor. Mi-ar plăcea ca oamenii să înțeleagă că există ființe din întreaga lume care caută conectare și interacțiune.
Cunoașterea comportamentelor umane e orice, dar nu calea ușoară.
Dar sigur, nouă ne place să stăm pe bancă, să comentăm, să jignim și să scuipăm semințe. Să ne dăm cu părerea, chiar și atunci când nu ne pricepem la subiectul respectiv.
Pandemia poate fi un argument solid. Ai observat cum ne-am transformat cu toții în virusologi și muream de gât cu dreptatea noastră? Ce contează specialiștii în medicină? Știm noi mai bine…
Așa și cu industria asta. Sexualitatea și relațiile intime sunt tabu. De parcă nu ne-am născut fiecare dintr-o relație intimă. Să-mi fie rușine că m-am născut? Din perspectiva asta, sexul e divin.
Ce să faci când ești jignit/ă?
Fă un pas înapoi și amintește-ți că jignirea adresată ție nu e despre tine, ci despre omul care o face. Ceea ce spunem despre alții este, de fapt, despre noi înșine.
Este cel mai important lucru pe care îl poți face atunci când ești jignit!
Da, da, da. Știu. Într-o lume ideală am putea încerca să schimbăm opiniile, dar ar însemna să încercăm și să schimbăm oamenii, or asta știm cu toții că nu e posibil.
Fără ca celălalt să-și dorească și să conștientizeze că poate avea o versiune mai bună, încercările noastre sunt în zadar.
Eu sunt fata Aia de la Marketing.
Nu-mi spun numele încă, mi-e frică de valul de negativitate care ar putea să se întoarcă împotriva mea. Da, mă simt o lașă. E just să fiu acuzată de acest aspect.
Dacă e drept? Nu e. Managerii mei merită angajați cu adevărat asumați. Colegele mele, la fel. Modelele și mai mult decât atât.
Pot să fiu cu adevărat asumată? Nu. Nu încă. Sunt mamă și mi-l imaginez pe tăticul Gheorghiță sau pe mămica Vasilica stând la masă în timp ce mă bârfește “Aia e videochatistă! Așa mamă, așa copil!”. Le voi spune de 1 milion de ori că industria asta nu se rezumă la ce spun unii sau alții și nu vor înțelege.
E prea complicat ce comunic eu aici, dar mi-ar plăcea ca într-o bună zi să nu mai fie atât de complicat pentru nimeni.
Aș putea să-mi spun că nu merită să-mi bat capul și să fiu asumată, dar copilul meu cum va gestiona asta? Ce conflicte pot apărea din cauza altora…
Îmi doresc să-mi spun numele? Să-mi arăt fața? Da, mi-ar plăcea. Mi-ar plăcea ca într-o bună zi să ies în față și să vă arăt adevărata față a celui mai bun studio de videochat din București. Nu e așa cum și-o imaginează mulți.
Punctez “imaginează”, căci imaginația nu e o realitate. Și ce înseamnă “cel mai bun”? O las pe data viitoare.
Să fiți iubiți!
Fata Aia de la Marketing
Sursă foto: Pexels